opzoeknaardebig5.reismee.nl

Dag 1 en 2 Zuid Afrika (Gods Window en Krugerpark)

Hallo allemaal.

Hier ons eerste berichtje uit Zuid Afrika.

Na een goede vlucht veilig geland in Johannesburg. Wat een enorme stad en wat een lichten vanuit de lucht. We zijn netjes ontvangen door de reisorganisatie en hebben uitleg gehad van ons programma. Na een relatief korte nachtrust stond om 8 uur onze auto (VW Polo met kont) gereed. Alles is echt prima verzorgt. De mensen zijn vriendelijk en de reis kon beginnen.

Dag 1 van het programma was ongeveer 400 km. Wat een mooie uitzichten. De wegen zijn net als in Nederland. Goed dus. Overal lopen wel mensen langs de weg, zelfs langs de snelweg. Ze steken zelfs lopend de snelweg over.

Vandaag dag 2 zitten we dicht bij het Krugerpark. Vanmorgen om 4 uur opgestaan en om 5 uur vertrokken richting het Krugerpark. Om half 7 begon namelijk onze Game Drive (safari). Echt zoals je het op televisie ook ziet. Four wheel drive wagen en over allerlei wegen op zoek naar de big 5.

We hebben echt van allerlei dieren gezien. Een groep olifanten en een giraffe staken zelfs voor ons de weg over. Geweldig om die beesten van zo dicht bij te zien. Ook een groep buffels (200) mag niet ontbreken in het lijstje. Nu alleen nog de leeuw, tijger en luipaard en dan hebben de we de big 5 gezien. Het wordt spannend.

We houden jullie op de hoogte. Morgen op weg naar Swaziland.

groeten, Marco en NIenke

ps de foto's volgen zsm.