opzoeknaardebig5.reismee.nl

Samenvatting dag 4 Drakensbergen 5 Aliwal North en Addo Elephant Park

dag Allemaal

Na een lange tijd hier een berichtje van ons. We hebben echt van alles meegemaakt. Zo geweldig.

Na st Lucia met denijlpaarden en krokodillende welkomsdans van zulu dansers zijn we vrijdag naar Drakensbergen gereden. Echt een behoorlijke afstand (550 km) maar wat een mooie vergezichten. Een heel mooi landschap. We zaten in een golf en welness resort. Een geweldige accomodatie met uitzicht op de bergen. Het resort lag op 1750 meter. s'avonds koelde het dan ook behoorlijk af. De lange broek is hier s'avonds wel nodig. Overdag is het heerlijk. Een graadje of 25. Na Drakensbergen zijn we naar Aliwal North gereden.Weer een lange dag. De navigatie zei eerst 950 km. Echt wel heel lang en dat hebben we dus ook niet gedaan. We hebben de korte route genomen van 625km. Nog veel maar goed. Ook hier hebben we weer veel gezien. Armoede en goede en slechte wegen. Tja slechte wegen. Nabij het plaatsje Dordrecht waren veel potholes (gaten zo groot als putdeksel/ bloempotten noemhetmaarop). Nou goed je raad het al. Met een gangetje van 100km reden we er vol door heen. .... En ja hoor in de middle of no where een lekke band. Nou ja hij liep heel langzaam leeg. We hebben het hotel in Aliwal North gehaald met gelukkig een pomp onderweg waar we de band konden op pompen. Iemand van het hotel heeft ons de band verwisseld. Waarna Marco een duik kon nemen in het hele koude zwembad en we heerlijk aan de rivier hebben genoten van een glas wijn en een koud biertje.

Vandaag zitten we in het Addo Elephant park. Onderweg hier naar toe zijn we struisvogels, olifanten enzebra's tegen gekomen. Morgen vroeg gaan we op safari. Hopelijk kunnen we de big 5 compleet maken. De leeuw luipaard en neushoorn ontbreken nog. Kortom om half 7 (s'ochtends) staan wij klaar voor onze nieuwe game drive waarna we door rijden naar Knysna.

groeten,Marco en Nienke

Jorike

Ha vakantiegangers,
na een week dacht ik ineens ik heb nog helemaal geen berichtje van Marco en Nienke voorbij zien komen. Dus toch de link er maar eens bijgepakt. Bleek dat ik me moest inschrijven voor de nieuwsbrief. Is geregeld dus nu kan ik alle updates ontvangen.

Heb alle verhalen bijgelezen en het lijkt me echt geweldig mooi om al die beesten in het wild mee te maken. Hopelijk krijgen jullie komende dagen de 'big 5' compleet.

groetjes Jorike

Ronald en Sigrid

Wat een geweldig mooie foto's en erg leuke verhalen! Zo te zien en te lezen hebben jullie een super vakantie! Vanuit een regenachtig Lochem wensen we julllie nog hele fijne dagen!

Bas en Nadine

He luitjes, ziet er mooi uit allemaal en veel meegemaakt en gezien zie ik. Ik kon alleen Marco niet herkennen tussen de zulu dansers, erg bruin geworden denk ik!
Mooie dagen nog en we horen hier de verhalen nog wel.
gr