opzoeknaardebig5.reismee.nl

van Oudtshoorn naar Stellenbosch

Hallo allemaal,

Hier vanuit Stellenbosch (55 km van Kaapstad) een berichtje. Vandaag zijn we vertrokken vanuit Oudtshoorn. Eerst zijn we richting de kust gereden. We hebben de snelweg langs de kust gevolgd. Hier konden we lekker opschieten. We moesten vandaag naar Stellenbosch ook 465 km rijden. Tevens wilden we vandaag een uitstapje maken bij Hermanus. Zoals gisteren beschreven zou dit de beste plek van land zijn om walvissen te spotten. Dit bleek ook echt te kloppen. Vanaf de kustlijnen konden we de walvissen zien dansen op de golven. We waren nog geen vijf minute aan het kijken of de walvissen sprongen al naar boven uit het water. Echt top om te zien.

Vervolgens zijn we doorgereden naar Stellenbosch. Een prachtige plaats midden in de wijnranken. Het is hier nu lente dus de druiven moeten nog gaan groeien. Ze zijn hier druk bezig met de voorbereidingen op het wijnseizoen. Vanaf ons (super de luxe) hotel in Stellenbosch kijken wij uit over de wijnvelden. Zie ook een van de foto's.

Vanavond hebben we heerlijk gegeten in het hotel, zoals eigenlijk elke dag hier in Zuid Afrika. Een heerlijke wijntje uit deze streek kon natuurlijk niet ontbreken. Dus hebben we een wit wijntje van hier gedronken bij het eten. Toppie.

Morgen gaan we richting Kaapstad. Eerst gaan we langs FranschHoek en daarna zetten we koers naar Kaapstad. Morgenmiddag willen we naar Kaap de Goede Hoop en zaterdag gaan we Kaapstad bekijken en de Tafelberg bezoeken.

Groeten, Nienke en Marco

willy

Hoi Nienke en marco,

wat een mooie foto's jullie hebben veel gezien.
Ga zeker met oma ook even kijken.
Vind ze zeker leuk