opzoeknaardebig5.reismee.nl

Addo Elephant Park, Tjitsikamma, Tuinroute, Oudtshoorn

Hallo Allemaal,

Na een paar dagen geen reactie van ons, hierbij een nieuwe update. Eergisteren zijn we vertrokken uit Zuurberg Mountain Village. Een prachtig hotel boven op een berg. 14 kilometer over onverharde weg naar boven rijden en een geweldig uitzicht en een fantastisch hotel. Heerlijk gegeten 's avonds met kaarslicht. (nee niet zo romanitisch als jullie denken, de electriciteit was uitgevallen.....).

De volgende dag onze tweede safari gedaan. Dit keer in het Greater Addo Elephant park. Weer veel olifanten en buffels gezien. Top!!. Weer vroeg opgestaan. Het ontbijt hebben we vervolgens in het park gedaan.Op eenspeciaal afgezette plek hiervoor.

Na desafari hebben we ons nieuwe reservewiel in ontvangst genomen. Daarna hebben we koers gezet naar Knysna. 350 km rijden. Hier waren we twee dagen.

De volgende dag (gisteren) hebben we heerlijk uitgeslapen en zijnwe 's ochtends naar Plettenbergbaai geweest. Een mooie strandstad. Met mogelijkheden om walvissen en dolfijnen te zien. Deze hebben we heerlijk vanaf het strand gespot. (een paar dolifijntjes hebben we in de verte gezien). 'sMiddags zijn we naar National Park Tjitsikamma geweest. Een prachtig park gelegen langs de kust. Hierbij hebben weprachtige baaien gezien met grote golven.

Vandaag hebben we eendeel van de tuinroute gereden naaronze huidige plaats, Oudtshoorn. Morgenvroeg vertrekken we richting Stellenbosch. Onderweg doen we het plaatsje Hermanus aan. Ditschijntde beste plek ter wereld te zijn om walvissen en dolfijnen vanaf het land te spotten.Dit is gelijk een stuk van de wijnroute. (Nienke heeftal een aantal wijntjes van deze route gehad.....)